30.3.10

Tid for krim

Etter å ha lest utallige krimbøker i ungdomsskolealder, fulgte mange år med totalt avsmak for krim. For ett år siden ville jeg forsøke meg på nytt, og plutselig ble jeg meg selv igjen.


Den store omveltningen kom med bøkene av Robert Wilson. Han skriver fabelaktig bra, har spennende historier, har herlig (e) (anti)helt(er) med spisbar bihistorie, pluss at man får en god dose reisefeber i samme slengen. Det er ikke uten grunn at Spania for meg plutselig ble et veldig attraktivt ferieland i år.

Sjekk ut:

De forsvunne hendene
Den blinde mannen i Sevilla
Et lite drap i Lisboa

God påske! - Selv koser jeg meg fremdeles i Gallanach sammen med Prentice, Ash, Rory, Verity og resten av flokken i "The Crow Road".

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, Robert Wilson skriver bra krim! Har du lest den aller nyeste?